Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czy ponoszę koszty w momencie podjęcia współpracy z biurem?
Nie ponosisz żadnych kosztów wraz z rozpoczęciem współpracy. Wynagrodzenie za pośrednictwo jest należne dopiero po sprzedaży.
Czy posiadacie licencję i ubezpieczenie OC?
Tak, posiadamy licencję w zakresie pośrednictwa obrotu nieruchomościami nr 20423 oraz ubezpieczenie OC.
Na jak długo podpisywana jest umowa?
Umowa zawierana jest minimum na rok. Wiele zależy od specyfiki sprzedawanej nieruchomości, ustalonej strategii z klientem i nakładów poniesionych na promocję. Wydłużająca się sprzedaż nie jest dla nas korzystna, wobec tego podejmujemy wiele kroków aby sprzedać ją jak najszybciej.
Co to jest umowa na wyłączność?
Umowa na wyłączność jest najkorzystniejszym rodzajem umowy dla sprzedającego. Ponieważ reprezentuje go tylko jedna firma. Natomiast pośrednik odpowiedzialny poświęca w dużym stopniu swój czas i energię na promocję, co przekłada się na szybką sprzedaż. Co więcej taka umowa pozwala pośrednikowi na bardzo swobodne udostępnianie swojej oferty bez obawy o utratę wynagrodzenia.
Czy to prawda, że jeśli podpiszę umowę na wyłączność to zablokuję sobie sprzedaż?
Jest wręcz odwrotnie, bo dopiero zawarcie umowy na wyłączność otwiera cały wachlarz możliwości promocji oferty. W przeciwnym wypadku pośrednik nie będzie zainteresowany zaangażowaniem się w sprzedaż, która generuje koszty dla biura i daje nie wielką szansę na zrealizowanie transakcji. Kiedy masz umowy otwarte jest tylko chaos i powielanie oferty na wielu portalach z różnymi cenami i opisami. Nikt szczególnie nie martwi się o reklamę dla twojej nieruchomości, ani o sprzedaż, bo gwarancja, że pośrednik dokona transakcji jest bardzo nikła. Poza tym potencjalny kupujący widząc, że Twoja nieruchomość jest w wielu biurach nabiera podejrzeń, czy przypadkiem jest coś nie tak.
Czy podpisujecie umowy otwarte?
Nie podpisujemy umów otwartych w sprzedaży, ponieważ działają na szkodę sprzedającego.
W jaki sposób mam się przygotować wizytę biura?
Na pierwszą wizytę należy przygotować zarówno nieruchomość jak i niezbędne dokumenty, o których powiemy Ci podczas wstępnej rozmowy telefonicznej.
Jak długo zajmie wam sprzedaż mojego mieszkania?
Mieszkania o powierzchni 35-60 metrów, składające się 2-3 pokoi statystycznie sprzedajemy w czasie kilku miesięcy a czasami w kilka dni. Inne w zależności od lokalizacji i popytu na daną nieruchomość.
Czy współpracujecie z innymi biurami?
Współpraca z innymi biurami jest bardzo istotna, a my nie mamy z tym najmniejszego problemu a wręcz zachęcamy dzieląc się otrzymanym wynagrodzeniem. Taka szeroka współpraca jest możliwa dzięki zawieraniu umów na wyłączność. Posiadając taką umowę chętnie wysyłamy oferty do innych biur i poszukujemy tam klientów kupujących. Chętnie się podzielimy naszą prowizją z innym biurem, które wskaże nam kupującego. Dla nas najważniejsze jest aby nasz klient zrealizował swój plan jak najszybciej.
W jaki sposób będziecie reklamować moje mieszkanie?
Najważniejsze jest, aby dobrze przygotować nieruchomość do sprzedaży zarówno pod kątem wizualnym jak i formalno prawnym. W tym celu stosujemy szereg precyzyjnych zabiegów marketingowych: wywieszamy baner/naklejkę, mieszkanie reklamujemy na wszystkich liczących się portalach nieruchomościowych i w social mediach. Do każdej naszej oferty dołączamy wirtualny spacer, film i zdjęcia z drona. Nadto posiadamy szeroko rozumiane kontakty zarówno z sektorem inwestorów jak i klientami poszukującymi nowe miejsce do zamieszkania.
Czy dajecie gwarancję, że sprzedacie moją nieruchomość?
Dajemy gwarancję, że stworzymy strategię podpartą konkretnymi działaniami mającymi na celu szybką realizację transakcji. Bo tylko wtedy otrzymujemy wynagrodzenie.